بهار و تابستان                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه پیام نور استان البرز
2- دانشگاه پیام نور تهران
3- تحقیقات اقتصاد کشاورزی، موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج، ایران
چکیده:   (475 مشاهده)

چکیده

تکنیک بازاریابی عصبی، درک درستی از رفتار مشتریان و مصرف کنندگان به بازاریابی در سطوح و گروه‌های مختلف ارائه می نماید.این امر بطور مستقیم به بازاریابی کمک میکند که در فرایند معرفی محصول به چه نکاتی باید توجه گردد.این تحقیق بر روی خریداران محصولات باغی در سایت گاز لذیذ در شهرستان کرج  استان البرز در نیمه اول سال 1400 انجام شد. اطلاعات لازم از 140  مصرف کننده آنلاین که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند، از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از تحلیل‌های توصیفی و استنباطی شامل مقیاس سروکوال، آزمون همبستگی و معادلات ساختاری استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل آماری از نرم افزار استاتا و اسمارت پی ال اس  استفاده شد.با توجه به نتایج، مطلوبیت خدمات مجازی‌، اطلاعات و رابط کاربری وب سایت با برطرف شدن  نیاز مشتری از خدمات دریافتی در فروشگا‌ه‌اینترنتی رابطه کاربردی و مستقیم دارد. البته تجربه  مشتریان از خدمات فروشگا‌ه‌اینترنتی بر نحوه تامین نیاز مشتری تأثیر می گذارد و با آن رابطه مستقیم دارد. تأثیر متغیر مطلوبیت خدمات مجازی از نظر آماری تأثیر مثبت و معناداری دارد و بیشترین تأثیر را بر فرایند تامین نیاز مشتری تارنما دارد. ما میتوانیم باتوجه به فعالیت مغز، اطلاعات و خدمات را به شکلی برنامه ریزی و طراحی کنیم که بیشترین تاثیر را در هدایت ذهن مشتری ایجاد کند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد و بازاریابی دیجیتال کشاورزی و منابع طبیعی
دریافت: 1401/12/28 | پذیرش: 1402/4/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.